II Przeglądzie  Piosenki  Dziecięcej wzięło udział 13 przedszkoli z terenu miasta Tarnowa oraz 1 przedszkole z Dębicy. Piosenki o tematyce rodzinnej zaprezentowało 22 dzieci w dwóch kategoriach wiekowych, przygotowanych przez 24 opiekunów artystycznych.

Każdy uczestnik prezentował wybraną piosenkę na oznaczonym gwiazdą miejscu.

Oceną prezentacji zajęło się jury, w skład którego weszły nauczycielki Szkoły Muzycznej w Tarnowie. Jury oceniając prezentacje wokalne dzieci wzięło pod uwagę:

  • Atrakcyjność repertuaru
  • Interpretacja utworu
  • Poprawność wykonania – opanowanie pamięciowe
  • Ogólny wyrażenie artystyczne.

Wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni wyróżnieniami- złotymi medalami i otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz książki. Laureaci otrzymali ponadto prezenty indywidualne.

Laureaci Przeglądu:

W kategorii dzieci 3- 4letnich

I miejsce  - Amelia Sacha, Przedszkole Publiczne Nr 26 w Tarnowie

II miejsce- Wojciech Respondek- Przedszkole Publiczne Nr  33 w Tarnowie

III miejsce Mirosława Dziuba- Przedszkole Publiczne Nr34 w Tarnowie

W kategorii dzieci starszych- 5- 6 letnich

I miejsce-Emilia Drobot- Przedszkole Publiczne Nr34 w Tarnowie

II miejsce- Natalia Kubiś- Mroczek, Przedszkole Niepubliczne „Pałacyk Malucha” w Dębicy

III miejsce- Alicja Sokołowska- Przedszkole Publiczne Nr 21 w Tarnowie

Statuetki złotego mikrofonu trafiły do placówek przedszkolnych- laureatów Przeglądu. Wszystkie Przedszkola otrzymały pamiątkowe dyplomy, natomiast nauczyciele- podziękowania.

 

Fotorelacja

19 maja na głównym placu osiedlowym przy ulicy Bitwy o Wał Pomorski, został otwarty zmodernizowany plac zabaw. W uroczystości wzięły udział dzieci z grupy IV i V. Bezpieczne nowe urządzenia zostały sprawdzone przez małych mieszkańców osiedla. Roześmiane twarze przedszkolaków mówią wszystkim : …..I NA TO WŁAŚNIE  CZEKALIŚMY!

Fotorelacja

chochlik18 maja 2017r. dzieci z grupy „Krasnoludki” i „Kaczuszki” wzięły udział w autokarowej wycieczce do Wierzchosławic. Na przedszkolaków czekał leśnik - pan Karol Blicharz z Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska. Idąc trasą ścieżki przyrodniczo-leśnej „Lasy Wierzchosławickie”, dzieci szukając LEŚNEGO  CHOCHLIKA zapoznały się z fauną i florą charakterystyczną dla tego ekosystemu. Pan leśnik w ciekawy i barwny sposób opowiadał o roślinności i mieszkańcach lasu. Dzieciom udało się nawet dojrzeć wśród gałęzi drzew sójkę. Podczas wycieczki był również czas na swobodne zabawy ruchowe na polanie. Na zakończenie spotkania z przyrodą, dzieci otrzymały pamiątkowe breloczki.

Fotorelacja

pies i kotW grupie najstarszych przedszkolaków od początku kwietnia był realizowany projekt edukacyjny „Mały  weterynarz”. Był on wynikiem zainteresowań dzieci zwierzętami. Polegał na przeprowadzeniu cyklu zajęć edukacyjnych , poświęconych zwierzętom . Związane były z tym wycieczki, spacery, warsztaty, pogadanki. obserwacje naturalnego środowiska zwierzęcego, rozmowy ze specjalistami- opiekunami zwierząt i weterynarzem, treserem zwierząt, pracownikami salonu psiej urody, pracownikami schroniska „Azyl” Bezpośredni kontakt z przyrodą- ze zwierzętami, budzi empatię stosunku do zwierząt, pozwala obserwować ich codzienne przyzwyczajenia. Zdobywaniu wiedzy towarzyszyły nieustanne działania praktyczne, które objęły wszechstronna aktywność dzieci- ruchową, plastyczno- techniczną, muzyczną, językową, czytelniczą, matematyczną i badawczą.

W efekcie przeprowadzonego projektu, dzieci poznały pożądane postawy w stosunku do nieznanych zwierząt. Nauczyły się zachowań w przypadku ataku psa. Poznały zasady pielęgnacji małych  domowych zwierząt. Brały udział w zbiórkach karmy na rzecz czworonożnych przyjaciół. 

wizard

Dzieci z grupy Smerfów wzięły udział w zajęciach z zakresu edukacji przyrodniczej, podczas których otrzymały niecodzienną przesyłkę od czarodzieja. Zatroskany Pik- Pok  napisał do Smerfów list, w którym pokazał jak wygląda jego zniszczony leśny dom. Poprzez szereg poleceń ukrytych w listach, dzieci poznały wartości związane z poszanowaniem przyrody. Oceniały zachowania swoich dalekich kolegów, przyznawały ekoludkowe medale, układały przyrodnicze puzzle, opowiadały o prawidłowych postawach w kontakcie ze zwierzętami. Wzięły udział w krótkim quizie wiedzy ekologicznej. Swoje spostrzeżenia ujęły w pracach plastycznych- malowały na szkle i folli, tworzyły obrazy na płótnie, naklejały wycięte samodzielnie motywy przyrodnicze.