700-800 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci oraz przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy tematyczne, sensoryczne. Praca indywidualna i w małych zespołach. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane.

800-815 Zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej.

815-820 Gimnastyka Smyka- Ćwiczenia poranne

820-830 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne

830-900 Śniadanie– doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków

900-1000 Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela z całą grupą z zakresu rozwijania naturalnych obszarów rozwoju dziecka: fizyczny, emocjonalny, społeczny, poznawczy- wyzwalanie aktywności dzieci (przy sprzyjającej pogodzie zajęcia prowadzone na świeżym powietrzu). Nauka języka angielskiego -czw., pt. 930-1000

1000- 1045 Pobyt na świeżym powietrzu. Czynny wypoczynek- relaksacja na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe.

1045– 1100 Zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej.

1100- 1120 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne.

1120– 1130 Przygotowanie do obiadu- czynności higieniczne

1130 – 1150 Obiad

1150 –1200 Czynności samoobsługowe i higieniczne

1200-1230 Relaksacja, bajkoterapia- bajkowanie na dywanie, smerfowe opowieści, słuchowiska, bajki muzyczne, muzyka relaksacyjna i poważna

1230-1330 Elementy zajęć zorganizowanych. Ćwiczenia utrwalające. Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne oraz samoobsługowe

1345 Podwieczorek

1400– 1500 Bajkowanie na dywanie. Zabawy muzyczno- ruchowe, pląsy, tańce w kręgu. Zabawy z zakresu profilaktyki logopedycznej. Praca indywidualna.

1500– 1700 Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie: tematyczne, badawcze, sensoryczne Czynności porządkowo- gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci.