7.00 – 7.30 (6.30 środa) Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne podejmowane z inicjatywy dzieci oraz przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne. Rozmowy okolicznościowe i zaplanowane.

8.00 – 8.15 Praca indywidualna i w małych zespołach – wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka. Praca z dzieckiem przejawiającym różnorodne

zainteresowania

8.15 – 8.20 Zabawa ruchowa lub zabawy ruchowe ze śpiewem

8.20 – 8.30 Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne

8.30 – 9.00 Śniadanie- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłków

 9.00 9.30 Zajęcia kierowane prowadzone przez nauczyciela z całą grupą z zakresu  rozwijania czterech naturalnych obszarów rozwoju dziecka: fizyczny, emocjonalnym, społeczny, poznawczy – wyzwalanie aktywności dzieci (przy sprzyjającej pogodzie zajęcia prowadzone na świeżym powietrzu),

wycieczki tematyczne. Nauka języka angielskiego.

9.30 – 10.20 Pobyt na świeżym powietrzu. Spacery, obserwacje przyrodnicze, prace  ogrodnicze. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym inspirowane przez dzieci, organizowanie gier i zabaw ruchowych z elementami sportu.

10.20 – 10.30 Czynności samoobsługowe i higieniczne

10.30 – 10.45 Obiad (I danie)

10.45 – 11.20 Zabawy dowolne według zainteresowania dzieci: zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne.

11.20 -11.30 Przygotowanie do obiadu

11.30 – 11.50 Obiad (II danie)

11.50 – 12.00 Czynności samoobsługowe i higieniczne

12.00 – 13.45 Odpoczynek dzieci – leżakowanie – relaksacja, bajkoterapia – słuchanie  utworów literatury dziecięcej (słuchowiska, bajki muzyczne, utwory

literackie)

13.45 – 13.50 Zabawa ruchowa

13.50 – 14.00 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczno – porządkowe

14.00 – 14.30 Podwieczorek

14.15 – 15.00 Zabawy wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze.

Czynności porządkowo – gospodarcze. Rozchodzenie się dzieci.