Przedszkole to miejsce rozwoju małych osobowości, zauważania i rozwoju zarysowanych zainteresowań i dziecięcych uzdolnień. Zgodnie z prestiżowym, ogólnopolskim tytułem jaki posiada nasza placówka jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów. Wraz z początkiem każdego nowego roku szkolnego, diagnozujemy rozwój dzieci, rozszerzamy możliwość rozwoju zdolności naszych Milusińskich poprzez ofertę zajęć dodatkowych. Zgodnie z założeniami SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW rozwijamy zarysowane zainteresowania i uzdolnienia naszych małych przedszkolaków.
PROJEKTY EDUKACYJNE:
Już od najmłodszych lat zwracamy uwagę dzieci w kierunku tych, którzy potrzebują pomocy innych. Podejmujemy szereg działań, które w efekcie niosą radość, stają się odruchem serca, uczą empatii, pomagają w przybliżeniu wartości tj. miłość, szacunek, przyjaźń.
Wszyscy rodzice wraz ze swymi pociechami aktywnie włączają się w organizowane na terenie naszego przedszkola akcje charytatywne. Są to m.in. “Góra grosza”, zbiórka środków higienicznych na rzecz Kliniki Wrocławskiej, „Przemów ludzkim gestem” – zbiórka karmy dla zwierząt tarnowskiego schroniska dla zwierząt AZYL, zbiórka nakrętek plastikowych w akcji „Nakręć się” i wiele innych.
INNE ZAJĘCIA: Proponujemy zajęcia z zakresu gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej dla dzieci zgodnie ze wskazaniami lekarskimi oraz zajęcia z terapii logopedycznej dla dzieci z wadami wymowy.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA
Wiek przedszkolny to szczególny okres w rozwoju dziecka, ponieważ właśnie w tym okresie dziecko gromadzi doświadczenia, a następnie stopniowo pozbywa się początkowych błędów postawy. Nabywa odpowiednie czucie i pamięć mięśniową a jego ruchy stają się bardziej celowe, dokładne, skoordynowane. Jednym z celów gimnastyki korekcyjnej-kompensacyjnej jest kształtowanie zdolności motorycznych oraz umiejętności ruchowych. Gimnastyka korekcyjna-kompensacyjna jest kierowana głównie do dzieci z wadami, nie wymagającymi jeszcze postępowania rehabilitacyjnego. Są to dzieci u których wady postawy są wynikiem słabego napięcia i umięśnienia oraz nieprawidłowego nawyku w utrzymaniu postawy ciała. Dzięki różnorodnym przyborom gimnastycznym oraz całej gamie zabaw ruchowych koryguje się u dzieci wiele błędów postawy.
Prowadzący: mgr Bartosz Bommersbach
TERAPIA LOGOPEDYCZNA "WIELKIE PODRÓŻE MAŁEGO JĘZYCZKA WĘDROWNICZKA"
Zajęcia logopedyczne mają na celu usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy), kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej, kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie), rozwijanie słuchu fonematycznego, uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek, wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej, rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych. Na zajęcia logopedyczne uczęszczają dzieci 5 i 6-letnie, które zakwalifikowano na terapię. Dzieci zostały podzielone na małe kilkuosobowe zespoły ze względu na wadę wymowy.
Prowadzące: mgr Zofia Kołodziej, mgr Justyna Zięba
Dla uatrakcyjnienia naszej oferty edukacyjnej oferujemy również następujące zajęcia:
RELIGIA
W grupach: Misie, Ekoludki: dzieci 6-letnie; / na wniosek rodziców/
Prowadząca: s. Bernadetta Dudek
JĘZYK ANGIELSKI
Zajęcia prowadzone są w grupach 3 i 4 latków dwa razy w tygodniu po 15 min, w grupach dzieci 5 i 6 letnich zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu po 30 min. Przedszkole czynnie uczestniczy w programie “Billingual future – dwujęzyczne dzieci”.
Prowadząca: mgr Aleksandra Tokarska
PEDAGOG SPECJALNY
Praca pedagoga specjalnego najczęściej skupia się wokół dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i z niepełnosprawnościami. Zadaniem pedagoga specjalnego jest wszechstronne wspomaganie funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego na terenie grupy, prowadzenie zajęć indywidualnych w oparciu o Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET). Pedagog specjalny prowadzi indywidualne zajęcia terapeutyczne które mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka w sferze emocjonalnej, poznawczej, społecznej, adekwatnie do jego potrzeb. Terapia pedagogiczna prowadzona w przedszkolu skierowana jest przede wszystkim dla dzieci z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Najczęściej stosowane metody w pracy pedagoga specjalnego: bajkoterapia muzykoterapia arteterapia Program M.Ch. Knillów Metoda W. Sherborne Pedagogika Zabawy metody relaksacyjne.
Prowadząca: mgr Marta Falkowska
Ponadto włączamy się w ogólnopolską akcję CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM, poprzez tzw. “BAJKOWE WTORKI”, do udziału w których zapraszamy rodziców oraz innych członków rodzin naszych milusińskich
Dzieci 6-letnie uczestniczą w cyklach zajęć edukacyjnych – w Muzeum Okręgowym w Tarnowie oraz koncertach muzycznych organizowanych w Zespole Szkół Muzycznych w naszym mieście.
Dużą atrakcją dla dzieci są wycieczki autokarowe, które organizujemy w grupach starszych – dwa razy w roku. W grupach młodszych – w okresie wiosennym. Z okazji Dnia Dziecka wszystkie przedszkolaki uczestniczą w wycieczce autokarowej-niespodziance.
Najczęściej odwiedzane przez nas miejsca to: Europejskie Centrum Bajek w Pacanowie, Zamek w Dębnie, Pasieka w Stróżach, Muzeum Drogownictwa w Szczucinie, Muzeum lalek w Pilźnie, Dom Malarek oraz zagroda Pani Curyłłowej w Zalipiu, Leśniczówka w Wierzchosławicach, stadnina koni w Klikowej, ścieżka ekologiczna „Polichty” oraz inne wg propozycji rodziców.